سئو چیست؟

از آن جایی که گوگل شرکتی است که بر اساس الگوریتمهای هوشمند خود، یک رتبه و جایگاه برای سایت ها در نظر میگیرد، این کاملا طبیعی است که توصیههای گوگل را مبنای کار خود قرار دهید. اما واقعیت این است که اطلاعاتی که گوگل به ما میدهد در بیشتر موارد، مانند مواد خامی هستند که برای پختن غذا به آن ها نیاز دارید؛ در اینجا به یک آشپز ماهر نیاز دارید تا از این مواد اولیه یک غذای خوشمزه درست کند.
به عبارت دیگر، علاوه بر اطلاعات گوگل، باید خودتان وارد عمل شوید و طی آنالیز و بررسی بازخوردهایی که از بهینه سازیهای داخلی و خارجی سایت خود میگیرید، روند بهبود جایگاه خود را هر روز بیشتر و قوی تر کنید. یک کارشناس سئو با علم و دانشی که در زمینه تحلیل دادههای موجود در ابزارهایی همچون Console Search و گوگل آنالیتیکس دارد، میتواند به بهترین شکل از کلمات کلیدی طولانی و ارزشمند استفاده کند. این یعنی شما و گوگل در حال کار متقابل با یکدیگر هستید تا بهترین نتیجه را به کاربر برسانید.
یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعملهایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید. این یک اشتباه محض است؛ برای موفقیت در حوزۀ سئو، باید دست بر دست گوگل بگذارید و با او همکاری کنید چرا که سایت شما با گوگل در واقع یک چیز هستند. برای اینکه راحت تر به این قضیه نگاه کنید، باید ماموریت اصلی گوگل را بشناسید. این موتور جستجو میخواهد تمام اطلاعات موجود در فضای دیجیتال را به شیوهای دسته بندی کند تا کاربری که به این اطلاعات نیاز دارد، به راحتترین شیوه و با سریعترین زمان، به آن برسد. وقتی هدف شما با هدف گوگل مشترک شود، میتوانید به رتبه گرفتن سایت در نتایج امیدوار باشید.
سئو تفاوت یک سایت موفق که جایگاه خوبی در نتایج جستجو کسب کرده و بازدیدکننده زیادی را جذب میکند را با سایر رقبا مشخص میکند. و مفهوم سئو دقیقا همین است؛ کسب رتبه مناسب و جذب بازدیدکننده.
هرچقدر در زمینه سئو بیشتر فعالیت کنید، جایگاه بهتری کسب کرده و احتمالا مشتریان و فروش بالاتری خواهید داشت.
ولی چطور میتوان در آن موفق بود؟
قبل از هر کاری یک آنالیز دقیق و جامع از سایت خود تهیه کنید، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و مشکلات را یک به یک از سر راه بردارید. موفقیت در سئو همانند بالا رفتن از یک نردبان است و با پیمودن هر پله شما تجربه و دانش لازم برای قدمهای بعدی را کسب میکنید.
اما سوال اینجاست: چرا سئو مهم است؟
- در بالا بردن بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
- کسب و کار شما را به یک برند تبدیل می کند.
- باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
- باعث می شود وب سایت، رتبه بهتری در صفحه نتایج موتور جستجو داشته باشد.
- باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
- بهترین ابزار برای تبلیغات است.
- در هر ثانیه 63000 جستجو در گوگل انجام میشود.
- 61 درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود میدانند.
- به طور متوسط 41 درصد از هزینه های بازاریابی در شرکت های بزرگ در فضای آنلاین خرج میشود.
- 46 درصد از جستجوها در گوگل به کسب و کارهای محلی اشاره دارند.
- نرخ تبدیل به مشتری و هزینه سئو در مقایسه با همه روش های دیگر پایین تر است.
- 93 درصد ار تجربه های خرید آنلاین با یک جستجوی ساده در اینترنت آغاز می شوند.
- 75 درصد از جستجوهای انجام شده در صفحه اول نتایج پایان یافته و به صفحه دوم مراجعه نمی کنند.
- 73 درصد از کاربران تبلیغات گوگل در صفحه نتایج را جدی نمی گیرند و روی نتایج طبیعی کلیسک می کنند.
0 نظر